Czym jest Piaskowanie?

Firma Promal Polska świadczy usługi w zakresie piaskowania, śrutowania, szkiełkowania. Piaskowanie, śrutowanie odbywa się w komorze o wymiarach 600 x 230 x 240 cm. Szkiełkowanie natomiast odbywa się w kabinie o wymiarach 600 x 150 x 150 cm.
Piaskowanie to proces polegający na czyszczeniu dowolnej powierzchni(stal, aluminium, żeliwo itp.) materiałem ściernym w strumieniu sprężonego powietrza. Efekt piaskowania jest podobny do szlifowania, jednak czyszczona powierzchnia jest równiejsza i uzyskuje wymaganą do malowania szorstkość, a także nie ma problemów z czyszczeniem trudno dostępnych rogów lub zakrzywień, wgłebień. W zależności obrabianego materiału, użytego ciśnienia i grubości ścierniwa uzyskujemy zakładaną szorstkość podłoża potrzebną do dalszej obróbki typu cynkowanie, malowanie natryskowe czy proszkowe.

Zalety piaskowania:

  • usuwanie rdzy
  • usuwanie farby
  • wygładzania
  • polerowanie
  • matowienie
  • oczyszczanie

Podział ze względu na użyte ścierniwo

Piaskowanie

Piasek, który jest wsypany do górnej części zbiornika własnym ciężarem zsypuje się do bębna stalowego, w którym sprężarka wtłacza powietrze pod dużym ciśnieniem. Po otwarciu zaworu dyszy, piasek z ogromną siłą wyrzucany jest na czyszczony element. Ziarnisty piasek, bądź żwirek przy ciśnieniu 3-4 atmosfer jest wyrzucany z prędkością do 200 metrów na sekundę uderzając o powierzchnię rozpryskując się na drobne cząsteczki. Piasek lub żwirek może być zastąpiony innym ścierniwem. Jedną z możliwych jest śrut. Jego wymiary zależą od wymagań pracy. Użycie takiego ścierniwa nie powoduje pyłu krzemowego. Nazywa się to śrutowaniem. Usuwanie rdzy jest dużą zaletą, ponieważ znaczna część elementów, które Promal Polska lakieruje proszkowo jest zardzewiała. Piaskowanie jest najlepszym sposobem, aby się tej rdzy pozbyć. Kolejną zaletą jest usuwanie farby i warstwy. Pomalowane już elementy trzeba odpowiednio przygotować przed kolejnym malowaniem zdzierając już powłoki, które są na przedmiocie. Najlepszą metodą do tego jest właśnie piaskowanie. Wygładzanie, polerowanie, matowienie i oczyszczanie to kolejne zalety. Drobinki piasku docierają wszędzie gdzie zostają rozpylone co powoduje, że usługa ta nadaje się najlepiej do przygotowania powierzchni do malowania.

Użyte ścierniwo: Elektrokorund o różnej granulacij, PolGrit

Śrutowanie

Proces śrutowania jest podobny do procesu piaskowania z tą różnicą, że wykorzystuje się tutaj śrut metaliczny, dzięki któremu można uzyskać jeszcze wyższą chropowatość powierzchni, która zwiększa przyczepność farb stosowanych dla najbardziej wymagających warunków eksploatacji.

Użyte ścierniwo: Śrut staliwny łamany o różnej granulacji

Szkiełkowanie

Szkiełkowanie jest procesem obróbki powierzchni bardzo zbliżonym do piaskowania. Różnica polega na tym, że zamiast ziaren korundu używane są kuleczki szklane. Dzięki temu powierzchnia po szkiełkowaniu nie jest poszarpana i wyostrzona jak w przypadku piaskowania, ale jest gładka, co ma istotne znaczenie przy elementach motocyklowych, ponieważ gładka powierzchnia nie przyciąga tak łatwo brudu z ulicy, jak powierzchnia po piaskowaniu. Szkiełkowanie jest doskonałą alternatywą dla żmudnego polerowania silnika szczotkami drucianymi, płótnem ściernym. Powierzchnia po szkiełkowaniu nie jest błyszcząca, lecz ma jedwabisty satynowy półpołysk. Jak na dłoni wychodzą niestety wszelkie wady odlewu, takie jak mikropęknięcia, czy wżery. Widać po prostu wszystko to, co wcześniej było zapchane brudem. Szkiełkowanie idealnie nadaje się do czyszczenia elementów aluminiowych, takich jak silnik, bębny hamulcowe itp. Zastosowanie granulatu szklanego pozwoli idealnie przygotować aluminium pod malowanie proszkowe.

Użyte ścierniwo: Mikrokulki szklane o różnej granulacji, Granulat szklany

ul. Gołężycka 132, 61-357 Poznań

OD LAT - NA LATA

+48 531 598 190